Onze Familie Reist

Wij zijn een familie van 4: papa, mama en onze 2 zonen Mauro (2011) en Senna (2014).
Deze blog heb ik in het leven geroepen om onze reisverslagen met onze vrienden en familie (en de rest van de wereld) te delen!
Er zal dus niet wekelijks of maandelijks geblogd worden, alleen wanneer wij iets leuks te vertellen hebben.

woensdag 19 juli 2017

DAG 20: Odense

Na een goeie nacht slapen (met een vroege start van de ochtend)  in onze B&B stond ons een super lekker vers ontbijt te wachten, gemaakt door de vrouw des huizes.

Helemaal top is dit laatste verblijf! Wat een geweldige afsluiter.

In de ochtend na het ontbijt trokken we naar het oude centrum van Odense.
Daar gingen we eerst naar het geboortehuis van Hans Christian Andersen. We zijn niet binnen geweest want ik las dat het niet de moeite is.
Maar wel een mooie huisje en een mooi stadscentrum:

Nadien stapten we ongeveer 1KM naar het treinmuseum.
Een hele grote collectie oude treinen waar je deels in kon stonden er tentoon gesteld.

Een sneeuwruim-trein:

Er was voor de kinderen buiten ook een speelplek met glijbanen en een mini- treintje waarmee ze een rit rond het museum konden maken.

Op zich is het museum wel de moeite om te bezoeken! Maar onze jongens zijn de vakantie denk ik een beetje beu (alhoewel ze zeggen van niet). Want hun gedrag was niet bepaald voorbeeldig. Uiteindelijk na veel weggeloop, gezeur en overal op klimmen waar niet op geklommen mocht worden, besloten papa en mama dat het genoeg geweest was en stapten we terug richting de auto.

We stopten in een Deens bakkertje voor heerlijke (gesuikerde) koffiekoeken voor onze lunch.

De vraag was nu wat we nog in de namiddag zouden doen...
Aangezien we in het treinmuseum vervelende kinderen hadden, besloten we dat de kinderen mochten kiezen wat ze in de namiddag wilden doen (in de hoop wat flinkere jongens te hebben)

Ze kozen om naar de Odense Zoo te gaan. (Ookal hadden we de afgelopen week nog de Kopenhagen Zoo bezocht).

Helaas... Het gedrag bleef ook in de zoo 😟
We huurden een karretje zodat ze wat konden uitrusten terwijl wij stapten. Maar het karretje delen bleek moeilijk.
We hebben wel schattige fotootjes kunnen nemen.

De Odense Zoo was ook een zware tegenvaller in vergelijking met de Kopenhagen Zoo van enkele dagen geleden.
Wij vonden de Odense Zoo heel erg verouderd. De dieren zaten met veel op te kleine ruimtes.

Proper was het ook niet, zowel de hokken als het water waren vies en stonken.
Veel dieren zagen er verwaarloosd uit.

De 2 leukste dinges die we zagen waren de Zeekoeien en de schildpadden.
We kwamen bij de zeekoeien aan rond voedertijd en we zagen ze onder water hun krop sla opeten.

En de schildpadden stonken geweldig hard, maar er zat daar ene loebas tussen!! De grootste die ik ooit zag!

En dan nog wat schattigs:

De kinderen hebben nog even hard gezeurd dan in de voormiddag.

Mijn harde schijf van mijn gsm is intussen ook vol, dus ik kan geen foto's meer nemen 😟 Die van Peter is ook bijna vol trouwens.
Ik denk dat het nu écht tijd is om naar huis te keren!!

Na deze vermoeiende dag, zijn we nog een burger-restaurant in Odense binnen gestapt. De zoveelste burger van de afgelopen week, maar het was wel de beste die we al aten! Er lagen échte verse groenten tussen 👍
En de kinderschotel zag er heel schattig uit!

Tegen 18.00u keerden we terug naar onze B&B.
Nog snel even dag zeggen tegen de varkentjes 😄

Verder in de douche heeft Senna ook nog het douchegordijn afgebroken. Per ongeluk weliswaar! Maar das weer zo typisch iets om voor te hebben op de vooravond van onze terugkeer.

De avond rest ons alleen nog om met 4 op tijd in ons bed te kruipen! 🌙
Morgen onze grote aftocht!