Onze Familie Reist

Wij zijn een familie van 4: papa, mama en onze 2 zonen Mauro (2011) en Senna (2014).
Deze blog heb ik in het leven geroepen om onze reisverslagen met onze vrienden en familie (en de rest van de wereld) te delen!
Er zal dus niet wekelijks of maandelijks geblogd worden, alleen wanneer wij iets leuks te vertellen hebben.

dinsdag 11 juli 2017

DAG 11: een lege planning en veel regen

En hier werden we dan wakker op dag 11 van onze vakantie met niets meer op de planning....
Bovendien regende het bijna een ganse dag.
We deden alles wat we in deze regio wilden doen. 

Ik had nog 3 alternatieven achter de hand, maar we besloten om die te laten vallen.
Het 1e alternatief was een bezoek aan Mora, met een museum van de kunstenaar Zorn. Maar bij nader inzien dachten we dat onze jongens dit niet zo leuk zouden vinden.
Een 2e alternatief was een bezoek aan Leksand Sommarland.  Dit is een zomerpretpark met zwem en klimmogelijkheden. Maar ten eerste is er een vrij dure entree (35 euro en kinderen aan volle pot) en ten tweede zouden we door de regen niet ten volle van kunnen genieten.
Een 3e alternatief was een bezoek aan Idre Fjäll. Dat is ook een soort van ski-berg waar je in de zomer allerlei activiteiten kan doen, zoals hiken met Hushkees, berensporen zoeken etc. Hiervan wist ik op voorhand dat de kans klein was dat we dit zouden kunnen doen. De afstand is te groot (168KM richting het Noorden over kleine baantjes). En bovendien zijn de activiteiten vanaf 6j. Senna zou dus volledig uit de boot vallen. Ik hou deze zeker in mijn achterhoofd bij een mogelijk volgend bezoek aan Zweden binnen enkele jaren.

Intussen deden we wat alledaagse dinges 😄
Ipadden:

Baseballen in de living:

Een beetje Fretten:

Een beetje tv kijken:

Stapelmanneke spelen:

En koken:

En rijst eten uit de pot 😄


Normaal zouden we nog 2 nachtjes in dit huisje blijven slapen en dan doortrekken naar Oslo in Noorwegen om daar wat te gaan citytrippen.

Morgen nog zo'n lege dag en erna moeten crossen om alles in Oslo op een te korte tijd te zien, dat zag ik niet zitten.
Na lang zeuren heb ik Peter overhaald om morgen al door te rijden naar Oslo!!

Dat maakt dat we vanavond nog wel wat inpaktijd en opkuistijd nodig hebben.
Maar we kijken alvast uit naar de komende dagen!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten